Motorola v letošním roce započala spolupráci s marketingovým institutem Pantone, který se mimo jiné zabývá barevnými trendy nejen módě, ale i průmyslovém využití a technologiích. Ve spolupráci s Pantonem uvedla americká značka povedený smartphone střední třídy Motorola Edge 30 Neo. Jeho čtyři existující barvy (černá, bílá, fialová, zelená) vybrala Motorola společně s Pantonem.
Hned zezačátku ale Motorola hlásila, že spolupráce s institutem rozhodně není jednorázová a časem se může rozšířit i na další modely. Tak se i stalo. Každoročně Pantone určí tzv. „barvu roku“. Ta se vybírá na základě analýz globálních trendů a témat, která se objevují v průběhu roku, a zohledňuje veškeré společenské aspekty od módy přes marketing až po sociální sítě, a dokonce i politiku. Barvou roku 2023 podle Pantonu bude sytější odstín červené s marketingovým názvem Viva Magenta (Pantone 18-1750).
Na „živých“ fotografiích působí barva telefonu ještě o něco jasněji a má blíž k červené, na rozdíl od „klasické“ magenty, kterou známe například z vizuální identity operátora T-Mobile a která má blíž k fialové
Motorola si právě tuto barvu roku zvolila jako další z barev pro svůj již představený a prodávaný model vyšší třídy Motorola Edge 30 Fusion. Ten je na trhu ve skleněném provedení v černé a bílé barvě, a potom v úpravě s koženkovými zády v sytě modré barvě (tato verze není na doporučení Pantonu). Právě v koženkové textuře bude i sytě červená barva Viva Magenta.
Motorola prozatím neupřesnila, na kterých trzích tuto variantu nabídne. V Česku zatím není dostupná ani modrá verze. Motorola Edge 30 Fusion se u nás prodává v jediné paměťové variantě 8 + 128 GB, aktuálně za 15 tisíc korun. Proti vlajkové Motorole Edge 30 Ultra má o něco slabší procesor a v rámci zachování co nejnižší tloušťky zařízení schází teleobjektiv i bezdrátové dobíjení.
Motorola Edge 30 Fusion v barvě Viva Magenta na produktovém videu:
Význam barvy Viva Magenta:
Barva Pantone roku 2023, Viva Magenta, vyjadřuje nadšené prolínání virtuálního a fyzického světa. Tento působivý odstín, který má své kořeny v červené barvě s chladným nádechem modré barvy, je inspirován přírodou a ve spojení s technologiemi odhaluje mnohačetné dimenze i nové způsoby tvorby. Tím, že se současně vyskytujeme v mnoha prostorech a na mnoha místech, smazáváme hranice mezi tím, co je hmatatelné a digitální, a vytváříme tak naši vlastní hybridní identitu. Právě tento vztah symbolizuje barva Viva Magenta, která také poukazuje na to, že spotřebitelé používají elektroniku jako doplněk svých rozmanitých osobností, a rozvíjejí tak mnohotvárné vyjadřování své vlastní individuality.
Zdroj: Motorola