Nature

Přečtěte si o tématu Nature. Abychom vám usnadnili vyhledávání zajímavého obsahu, připravili jsme seznam článků souvisejících s tématem Nature, které hledáte. Najdete zde články, fotografie i videa k tématu Nature.
Padla další překážka pro mobilní QLED displej. Vědci do něj dokázali dostat funkční čtečku otisků prstů

** Výzkumný tým z Jižní Koreje hlásí zajímavý objev ** Podařilo se mu zprovoznit čtečku otisků prstů pod QLED displejem ** Čtečka současně dokáže měřit teplotní změny kůže prstu

Martin Chroust|10

QLEDČtečka otisků v displejiStudie
Smartphony brzy změří i srážlivost krve. Bude stačit jedna kapka, držák a fotoaparát telefonu | Zdroj: Nature

** Smartphony jsou stále častěji součástí klinických studií ** Cílem je částečná náhrada profesionálních měřidel a procesů ** V této studii telefony pomohly s měřením srážlivosti krve

Martin Chroust

MěřeníStudieFotoaparát
Studie dopadla úspěšně. Pomocí fotoaparátu a diody si brzy mimo srdečního tepu změříte i kyslík v krvi

** Dvě americké univerzity mají za sebou úspěšnou studii ** Pomocí telefonu s LED diodou si brzy změříte okysličení krve ** Na podobném principu přitom už nyní funguje měřič tepu

Martin Chroust|2

SPO2Výzkum a vývojFotoaparát
Samsung a Tesla cosi kutí. Kapacita baterií poskočí až na dvojnásobek

** Na revoluční baterii čekáme už 20 let a stále je v nedohlednu ** Nakonec to ale vypadá, že už brzy přijde slibný evoluční skok ** Samsung posune kapacitu baterií o polovinu, Tesla dokonce na dvojnásobek

Martin Chroust, |24

TeslaBaterieTechnologie
Vědci vytvořili nejtenčí čočky pro ještě tenčí kamery i displeje

Nová čočka je pouze 6,3 nanometru tenká. Použití najde u displejů i miniaturních kamer. Vytvořený materiál lze dobře využít i pro ohebnou elektroniku.

Karel Javůrek|1

Einstein měl pravdu, gravitační vlny existují

Vědci mají objev dekády. Fyzici pracující na experimentu LIGO (Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory) uvedli, že detekovali gravitační vlny.

E15.cz, |8

TP-Link HA100: Levná hudba bez kabelů [minirecenze]

TP-Link HA100 pošle hudbu z telefonu/tabletu/počítače přes Bluetooth do čehokoliv od sluchátek po hudební systémy, které dosud bezdrátovou technologií nedisponovaly.

Dušan Kos|12

Jak sundat drona? Jiným dronem. Nebo cvičeným orlem

Jak se z dronů stává docela běžná hračka, je z nich i docela běžný problém. Jak stejnou situaci řeší různé národy? Technikou i cvičenými dravci.

Filip Kůžel|1

Kamera, která umožní autům budoucnosti vidět i za roh

Už před lety se představily první kamery, které dokážou pracovat se světlem podobně, jako kdyby šlo o zvuk. Díky odrazům jsou schopné analyzovat objekt, který není přímo viditelný.

Karel Javůrek

20 map, které změní váš pohled na svět

Kde se nejvíc vraždí, létá, surfuje a kolik ubývá arktického ledu? Kde Američané myslí, že je Ukrajina? Jak se nafouknou země podle počtu obyvatel? A co mapa známého vesmíru?

Filip Kůžel|12