- Průměrné tržby z nehlasových služeb v Evropě dosáhly 16 %
- Zákazníci společnosti T-Mobile celosvětově poslali za prvních deset měsíců roku tohoto roku 15 miliónů MMS zpráv a 18 miliard SMS zpráv
Praha, 8. prosince 2003 – Služby multimediálního portálu t-zones společnosti T-Mobile nyní využívá více než 4,9 miliónu unikátních aktivních uživatelů měsíčně, a to na pěti evropských trzích, kde T-Mobile působí (Německo, Velká Británie, Rakousko, Česká Republika a Nizozemsko), a v USA.
Nehlasové služby zaznamenávají za první tři čtvrtletí roku 2003 významný růst
Za první tři čtvrtletí roku 2003 zaznamenal T-Mobile meziroční nárůst průměrných tržeb z nehlasových služeb na uživatele ze 14 % v prvních třech čtvrtletích roku 2002 na 16 % v prvních devíti měsících roku letošního. V samotné České republice činil v tomto období nárůst tržeb z nehlasových služeb dokonce
27 %.
Uživatelé t-zones si nejvíce oblíbili služby nabízené prostřednictvím kanálů zaměřených na zábavu (t-sports, t games, t-movies a t-music) – ty tvoří přes 70 % obsahu stahovaného z t zones na všech evropských trzích. Nejvíce využívané jsou kanály s atraktivním, často aktualizovaným obsahem a kanály s širokými možnostmi online interakce.
„Když jsme letos v březnu spouštěli nové t-zones, stanovili jsme si ambiciózní cíle,“ říká Nikesh Arora, marketingový ředitel skupiny T-Mobile. „Od té doby jsme pro naše zákazníky vyvinuli řadu atraktivních služeb, získali silné partnery z mediální i technologické oblasti. Těší nás, že v říjnu dosáhl počet unikátních aktivních uživatelů více než 4,9 miliónu.“
Letos zahájil T-Mobile řadu aktivit v oblasti sponzoringu – například se stal jedním z hlavních sponzorů nadcházejícího mistrovství Evropy ve fotbale, a zákazníci se tak mohou těšit na exkluzivní nabídku multimediálních služeb a obsahu s fotbalovou tematikou. Nabídku zajímavého obsahu portálu t-zones obohatily i další letošní sponzoringové aktivity společnosti T-Mobile, jako např. evropské turné skupiny Rolling Stones „40 Licks“, film Charlieho andílci 2 nebo koncerty zpěváka Eminema v Německu.
Nárůst objemu stažených motivů; v evropském žebříčku popularity vedou zvonění
Zákazníci společnosti T-Mobile si celosvětově stáhli 18,5 miliónu motivů (k říjnu 2003) – jen za 3. čtvrtletí letošního roku tak objem stažených motivů vzrostl ve srovnání s 2. čtvrtletím o 59 %. Nejpopulárnějším motivem na evropských trzích jsou zvonění, která tvoří 68 % veškerého stahovaného obsahu. Na českém trhu činil za tři čtvrtletí tohoto roku meziroční nárůst objemu stažených motivů celých 113 %. 81 % všech prodaných zvonění v Evropě jsou polyfonní zvonění. Značnou oblibu si rovněž získala zvonění v podobě reálných zvuků, která T-Mobile nabídl ve třetím čtvrtletí letošního roku. Populární je také stahování her na mobilní telefon, které tvoří 20 % všech stažených motivů. Mezi hlavní partnery společnosti T-Mobile v oblasti zábavného obsahu patří společnosti Universal Music, Sony, Turner Broadcasting, MTV a Handy.de. V řadě případů nabídl T-Mobile exkluzivní obsah ve spolupráci s různými partnery jako první.
Obliba SMS trvá; popularita MMS rychle roste
Nejvyužívanější nehlasovou službou zůstávají krátké textové zprávy – během prvních deseti měsíců roku 2003 jich uživatelé sítě T-Mobile celosvětově zaslali 18 miliard; z toho 1,3 miliardy SMS odeslali zákazníci české sítě T-Mobile. V polovině roku 2002 spustil T-Mobile na všech svých trzích službu MMS. V roce 2003 zaslali zákazníci společnosti T-Mobile celosvětově celkem 15 miliónů MMS zpráv (k říjnu 2003). V Evropě vzrostl počet uživatelů služby MMS za prvních deset měsíců roku 2003 téměř pětinásobně, přičemž v tomto období poslal každý uživatel průměrně více než čtyři MMS zprávy. Více než 36 % všech nových přístrojů prodaných v Evropě v roce 2003 (k říjnu 2003) byly telefony s podporou MMS.
Pro strategii v oblasti mobilních dat jsou zásadní přístroje
Služeb portálu t-zones nejvíce využívají zákazníci, kteří vlastní telefony speciálně pro tyto služby uzpůsobené, tj. s velkou barevnou obrazovkou, snadným přístupem k portálu t-zones prostřednictvím speciálního tlačítka, integrovaným fotoaparátem, podporou technologie Java, polyfonním zvoněním a MMS. V roce 2003 podporovalo 50 % všech telefonů prodaných v evropských zemích, kde T-Mobile působí, technologii Java, 40 % z nich mělo barevný displej a 13 % fotoaparát (k říjnu 2003). V Evropě dosud T-Mobile uvedl na trh 20 modelů přístrojů speciálně upravených pro uživatele sítě T-Mobile – se speciálním tlačítkem pro přístup k portálu t-zones, zvoněním či tapetou T-Mobile. Další krok ve stále větší personalizaci mobilních telefonů znamenalo spuštění služby Screen Styles. T-Mobile tak nabízí u vybraných typů přístrojů jednodušší a individuálnější přístup ke službám portálu t zones.