Skupina Smarty CZ loni vyrostla na 2,3 miliardy obratu a plánuje expanzi do kamenných prodejen

Skupina Smarty CZ, do které patří mimo jiné e-shop s elektronikou smarty.cz a Apple Premium Reseller iWant, dosáhla v roce 2020 obrat 2,3 miliardy korun. Meziročně jde o téměř 20% nárůst. „Bylo to jedno z nejnáročnějších provozně-obchodních období, nicméně jsme díky naší flexibilitě dokázali naplno využít změnu chování trhu vlivem pandemie. Prodej maloobchodním zákazníkům nám meziročně vzrostl o 33 %, prodej firemním pak o 26 %,“ uvádí obchodní ředitel Rudolf Konečný. Na celkovém obratu skupiny se maloobchodní prodej (e-commerce + retail) podílel 67 %, firemním zákazníkům 33 %.

V roce 2021 plánuje Smarty další růst. Jen mezi lednem a květnem 2021 vytvořil téměř miliardový obrat, což je 40% navýšení oproti loňsku. „Plánujeme velké věci. Doteď jsme rostli potichu, ale nyní chceme vstoupit do první ligy českého maloobchodu s elektronikou. Připravujeme masivní vstup do retailu, díky kterému chceme pro zákazníky vytvořit komplexní omnichannel, tedy plnohodnotné spojení online a kamenných prodejen, kde mimo šíře výběru, dostupnosti či rychlosti doručení obdrží i osobní přístup a profesionální poradenství v předprodejní či poprodejní fázi. Tedy tu péči a zážitek, který na online dlouhodobě chybí. Detaily zatím nezveřejníme, ale již brzy lidé značku smarty.cz začnou fyzicky potkávat v prémiových obchodních centrech na více než 30 místech po celé ČR,“ uvádí majitel a ředitel společnosti Petr Syrůček.

Zvýšený zájem Smarty v loňském roce zaznamenal zejména o hardware a software pro práci nebo studium z domova. „Typicky šlo o notebooky, tablety a počítačové sestavy. U firemních zákazníků byl pak velký zájem o videokonferenční nástroje,“ říká Rudolf Konečný a dodává: „Lidé se ale nepřestávali bavit a prostředky, které ušetřili na cestování, službách a volnočasových aktivitách, zčásti investovali do domácí zábavy a sledování své fyzické kondice, kterou budovali při individuálních sportech, které pandemie neomezovala.

Aby Smarty pomohl zákazníkům v době zavřených obchodů, zavedl v loňském roce možnost doručení zboží do 60 minut po celé Praze se společností Liftago. „A to nejen ve všední dny, ale i o víkendech. Otevřeli jsme také výdejní místo na Zličíně, kde máme centrální sklad, a které bylo a je všem našim zákazníkům k dispozici 7 dní v týdnu. Dnes k tomu budujeme na stejné adrese i novou logistickou centrálu a zákaznické centrum, které bude poskytovat veškerou péči, kterou zákazník od prémiového prodejce očekává. Vedle toho jsme výrazně posílili všechny služby bezkontaktní péče, spustili jsme online obchodní poradce přes Facetime, se kterými mohou zákazníci konzultovat nejen výběr zboží, ale i technické dotazy stran fungování či nastavení jejich zařízení,“ vysvětluje Rudolf Konečný. „V rámci cirkulární ekonomiky jsme zavedli bezkontaktní online výkup se svozem po celé ČR zdarma, stejně jako bezkontaktní zaslání a zpětné doručení z našeho autorizovaného Apple servisu, který provozujeme na 11 místech v ČR.“

Další článek: Koncept jako z jiného světa. Infinix ukázal telefon s rekordním 160W nabíjením

Témata článku: